دایا اکسیر

فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی با کیفیت و قیمت مناسب | نمایندگی محصولات سیگما آلدریچ و مرک

دایا اکسیر

فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی با کیفیت و قیمت مناسب | نمایندگی محصولات سیگما آلدریچ و مرک

دایای اکسیر به عنوان مرکز فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی با کیفیت و قیمت مناسب در تهران می باشد و نمایندگی محصولات سیگما آلدریچ و مرک را داراست.

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از نکات بسیار حائز اهمیت در امور پژوهشی، خرید مطمئن انواع معرف های شیمیایی از نمایندگی های معتبر می‌باشد. در سراسر دنیا قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی در نمایندگی های رسمی برندها با توجه به حذف هزینه های واسطه گری بسیار مناسب تر از خرده فروشان مواد شیمیایی میباشد. نمایندگی رسمی فروش معرف های شیمیایی در ایران توسط شرکت دایا اکسیر انجام میپذیرد. راه‌های تماس در وب سایت این  شرکت (dayaexir.com) در دسترس میباشد.

معرف های شیمیایی چه محصولاتی هستند؟

در این مقاله می ‌خواهیم در رابطه با معرف‌ های شیمیایی توضیح دهیم.  به طور کلی شناساگر ها یا معرف‌ های شیمیایی به منظور شناسایی ph یک محلول مجهول بوده و یک ترکیب شیمیایی به نام هالوکرومیک می ‌باشند. اگرچه از آن ها به مقدار خیلی ناچیزی به یک محلول اضافه می ‌شود، اما بعد از اضافه شدن معرف شیمیایی محلول مورد نظر تغییر رنگ می ‌دهد. لذا با توجه به رنگی که دارد می‌ توان اسیدی یا باز بودن محلول مورد نظر را تشخیص داد.

البته به غیر از استفاده از معرف شیمیایی ما می‌ توانیم روش‌ های مختلفی را برای شناسایی ph یک محلول مجهول به کار بگیریم. با این حال بهترین روش استفاده از شناساگر شیمیایی می ‌باشد. وقتی صحبت از یک معرف شیمیایی به میان می‌ آید، هدف اصلی ما همان محلول‌ های هالوکرومیک هستند. مواد هالوکرومیک به موادی اطلاق می‌ شوند که با تغییر ph محیط اطراف خود، تغییر رنگ می ‌دهند. سپس با توجه به تغییر رنگی که داشته از ماهیت محلول مجهول مشخص خواهد شد. به عبارت بهتر باید بگوییم که معرف‌ شیمیایی در واقع یک اسید و یک باز ضعیف است، که با تغییر میزان H مثبت و OH منفی تغییر رنگ می‌ دهد.

 

بازه ی ph محلول و رنگ های شناساگر

اهمیت معرف های شیمیایی در زندگی ما

در دنیایی که ما در آن زندگی می ‌کنیم، اسید ها و باز ها می‌ توانند نقش بسیار مهم و گسترده ‌ای داشته باشند. جالب این است که ظاهر محلول‌ های اسیدی و محلول‌ های بازی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. به همین دلیل ما نمی ‌توانیم ماهیت یک محلول مجهول که بازی یا اسید بودن آن مشخص نشده است را با چشم تعیین کنیم. لذا نیاز به استفاده از شناساگر ‌های شیمیایی داریم. شناساگر های شیمیایی بدون اینکه نیاز باشد افراد اقدامات خطرناکی مانند: چشیدن و دست زدن به محلول را انجام دهند، برای شما نوع اسیدی بودن یا بازی بودن محلول مجهول را مشخص می ‌گردانند.

 

رنگ های شناساگر

 

انواعی معرف شیمیایی در دایا اکسیر

از مهم ترین و معروف ‌ترین شناساگر های شیمیایی موجود در دایا اکسیر ما می ‌توانیم به مواردی نظیر:

 بروموفنول بلو،

بروموکروزول بنفش،

تیمول بلو،

تیمول فتالئین،

فروئین،

فنل فتالئین و غیره اشاره نماییم.

 

نوع شناساگر

بازه ی تغییر ph

رنگ

فنول فتالئین

بالاتر از 8.5

صورتی تا ارغوانی یا قرمز

آبی تیمول

از 1.2 تا 2.8

زرد و آبی

سبزبروموکرزول

از 3.8 تا 5.4

سبز و آبی

متیل اورانژ یا نارنجی متیل

از 1.3 تا 4.4

قرمز

خرید مواد آزمایشگاهی از نمایندگی رسمی ایران

تعداد مراکز فروش مواد آزمایشگاهی تهران بسیار زیاد می ‌باشد. با این حال شما برای دستیابی به بهترین و خالص ‌ترین متریال‌ های شیمیایی بایستی یک نمایندگی مهتبر را پیدا کنید. دایا اکسیر با داشتن تجربه ی بسیار زیاد در زمینه ی فروش محصولات انواع برندها از جمله مرک، سیگما و سایر برند های معروف، توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب نماید. به همین دلیل اگر شما نیاز به خرید شناساگر های شیمیایی دارید، می‌ توانید با خیالی راحت از مرکز دایا اکسیر محصولات خود را خریداری نمایید. شناساگر ‌های شیمیایی موجود در شرکت دایا اکسیر همگی از برندهای اروپایی بوده که بسیار کاربردی و با کیفیت میباشند.

 

معرف های موجود در دایا اکسیر

 

 

  • دایا اکسیر